بلاگ

آموزش مرحله به مرحله پدیکور ناخن

آموزش مرحله به مرحله پدیکور ناخن

ما همواره دوست داریم که برازنده و زیبا بوده و از سلامت بدن و ظاهر خود اطمینان داشته ‌باشیم. اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن زیبایی و سلامت خود هستید، به شما خوش‌آمد می‌گوییم. بسیاری از ما از داشتن ناخن‌های پا کج  با گوشت‌های اضافه و پوستی زمخت ناراحت هستیم و دوست داریم علاوه بر صورتی زیبا و پوست صاف، ناخن‌های پا زیبا و سالمی داشته‌باشیم؛ ضمن این که برخی از خانم‌ها دوست ندارند برای انجام خدمات بهداشتی پا به آرایشگاه بروند باید این نوید را بدهیم که وسایل مورد نیاز برای این کار در خانه اکثر ما موجود بوده و یا به راحتی قابل دسترس است. روش درمانی و بهداشتی که برای ناخن‌های پا استفاده می‌شود پدیکور نام دارد. پدیکور ترکیبی از دو کلمه PED به معنی پا و CUR به معنی مراقبت می‌باشد، به این ترتیب پدیکور روش‌های مراقبتی از پا است با استفاده از آب‌گرم و نمک دریا علاوه بر سلامت و زیبایی، آرامش و احساس راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر دوست دارید پدیکور ناخن پا را در خانه انجام دهید با ما همراه باشید تا مرحله به مرحله آموزش ببینید.

مراحل آموزش پدیکور ناخن

پدیکور ناخن پا علاوه بر اینکه برای سلامتی مفید است باعث سم‌زدایی می‌شود پدیکور کاربردی و راحت در خانه شامل 6 مرحله ساده است که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم:

مرحله اول

بعد از اتمام حمام که بخار آب پاهای شما را نرم کرده آماده پاک کردن لاک‌های ناخن با استفاده از لاک پاک‌کن می‌شویم اگر دوست دارید می‌توانید در این مرحله ناخن‌هایتان را کوتاه کنید چون بسیار نرم هستند و این کار راحت‌تر انجام می‌شود بعد از کوتاهی ناخن ان را سوهان بزنید.

مرحله دوم

یک سطل را پر از آب گرم کنید و 2 قاشق غذاخوری از نمک بدن یا نمک حمام به آن  اضافه کنید اگر نمک حمام یا نمک بدن ندارید از این ترکیب استفاده کنید: 2قاشق غذاخوری نمک خوراکی را با 1 قاشق ابلیمو و 1 قاشق شامپو ترکیب کرده و به آب اضافه کنید. پاها را به مدت 10 دقیقه در آب قرار دهید. برای افزایش تقویت و ترمیم پوست پای خود می‌توانید از تکه‌های خیار و لیمو در آب استفاده کنید.

مرحله سوم

بعد از خروج پاها از آب گرم  قطعا پوست پای شما گرم شده است و هم‌اکنون کوتیکول ناخن‌های شما آماده است تا با عقب زن آن را به عقب هل بدهید تا فضای ناخن شما بازتر شود و بعد می‌توانید با یک گوشت‌گیر گوشت‌های اضافه را بگیرید. این کار را باید با دقت انجام دهید و اگر نگران هستید که به پای خود آسیب وارد کنید از یک لیف مخصوص استفاده کنید؛ لیفی را فقط مخصوص تمیزکردن ناخن‌هایتان اختصاص دهید و دور ناخن‌هایتان را محکم با این لیف پاک کنید و پوسته‌ها و گوشت‌های مرده را خارج کنید و دور ناخن راتمیز کنید. در این مرحله با استفاده از سوهان پا یا سنگ پا پوست کف پاهایتان را سوهان‌کشی کنید در صورتی که پوست مرده داشته‌باشید لایه‌برداری شده و آماده می‌شود برای مرحله بعد.

مرحله چهارم

در این مرحله باید از اسکراب استفاده کنید. می‌توانید از اسکراب‌های بازاری استفاده کنید اما بهتر است از اسکراب ارگانیک که مواد سازنده آن هم در دسترس است استفاده کنید 2 قاشق غذاخوری شکر را به همراه 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق چای‌خوری روغن زیتون و 2 قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کرده و خمیر بدست آمده را هم بزنید و به کف پاها ماساژ بدهید. می‌توانید از اسکرابی که درست کرده‌اید دور ناخن‌هایتان هم ماساژ دهید. اجازه دهید اسکراب 10 دقیقه روی پا و کف پا بماند تا مواد به خوبی جذب پای شما شود و بعد با آب گرم بشویید.

مرحله پنجم

بعد از شستشوی پا با آب گرم با حوله آن را خشک کنید. می‌توانید از لاک استفاده کنید.این مرحله بسیار مهم است چرا که باید از بیس لاک ناخن استفاده کنید. بیس لاک یک لایه محافظ میان ناخن و لاک ایجاد می‌کند که باعث می‌شود از آسیب لاک جلوگیری شود و بیس لاک هم شامل مواد تقویتی و مغذی است که سبب می‌شود ناخن پای شما محکم شود و در آخر هم ناخن شما به خوبی رنگ می‌گیرد. برای این منظور در ابتدا یک لایه بیس لاک و بعد دو لایه نازک لاک و در انتها از تاپ کات لاک استفاده کنید و اجازه دهید تا لاک خشک شود.

مرحله ششم

مرحله آخر ماساژ کف پا است که بسیار آرامبخش بوده و به خوبی استرس را کاهش می‌دهد. در این مرحله می‌توانید از کرم پا استفاده کنید. برخلاف تصور برخی استفاده از وازلین برای کف پا مناسب نمی‌باشد. وازلین محصول فرآوری شده بنزین است که از طریق پوست مواد شیمیایی آن جذب می‌شود و اصلا برای سلامتی مفید نیست. اگر کرم پا ندارید می‌توانید کرم دست را جایگزین کنید و ان را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری روغن بادام ترکیب کنید و به تمام پا ماساژ دهید. وقتی احساس کردید مواد جذب شده جوراب بپوشید و اجازه دهید 2 ساعت جوراب در پای شما باقی بماند. بعد از 2 ساعت از نرمی و لطافت پوست پای خود لذت ببرید.

برای پاها بهتر از پدیکور ناخن چه ‌چیزی است؟

همه ما امروزه به واسطه شغل و فعالیت‌هایی که داریم زمان زیادی را در خارج از خانه صرف می‌کنیم و به همین خاطر پاهای مدام در کفش قرار دارند بنابراین بهتر است از کفش مناسب و جوراب نخی استفاده کنیم تا علاوه بر حفظ سلامت در زیبایی آن هم موثر است. به جرات می‌توان گفت پوشیدن کفش مناسب در داشتن پاهایی سالم موثر خواهد بود. نکته بعدی در شست و شو پاها و خشک‌کردن آن می‌باشد که حائزاهمیت است. خوب است انتهای شب یا به هنگام خواب پاهای خود را بشوییم و آن را خشک کنیم تا از ایجاد قارچ و کثیفی پیشگیری کند. در طب ایرانی_اسلامی و همینطور طب چینی تاکید زیادی بر ماساژ پا به ویژه ماساژ کف پا شده‌است که امروزه هم با توجه به پیشرفت‌های علمی مورد تایید واقع شده است. ماساژ کف پا با استفاده از روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون به هنگام شب موثر خواهد بود.

‫0/5 ‫(0 نظر)
بخوانید  برای رفع جوش صورت چه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *