بلاگ

راهنمای انتخاب بهترین شوینده ضد جوش

راهنمای انتخاب بهترین شوینده ضد جوش

بهترین شوینده ضد جوش صورت: از مهم‌ترین دلایل بروز جوش یا آکنه در صورت از نقطه نظر بررسی‌های پزشکی، می‌توان به تغییرات هورمونی به ویژه در سنین نوجوانی تا بزرگسالی، آلودگی پوست و گرد و غبار اشاره کرد. در این حالت با انسداد منافذ پوست توسط سلول‌های مرده و سبوم؛ جوش یا آکنه بر روی پوست صورت افراد بروز می‌کند. از این‌رو می‌توان گفت جوش صورت از مشکلات رایج در سنین نوجوانی افراد است که به دلیل تجمع سلول‌های مرده پوست و سلول‌های چربی در منافذ پوستی و در اطراف فولیکول‌های مو ایجاد می‌شود. این جوش‌ها به صورت سر سفید، سر سیاه و التهابی خود را بروز می‌دهند. در سنین بزرگسالی هم انواعی از این جوش‌ها به دلایلی همچون تغییرات هورمونی ناشی از بارداری یا زایمان، ابتلا به بعضی از بیماری‌ها و مراقبت‌های نادرست از پوست ایجاد می‌شوند.

بهترین شوینده ضد جوش

لذا پاک‌سازی اصولی و درست پوست برای جلوگیری از ایجاد جوش صورت، به ویژه برای پوست‌هایی که چربی بیشتری تولید می‌کنند؛ اهمیت بسیار زیادی دارد. شوینده‌های پوست چرب قادر هستند علاوه بر ایجاد پاکیزگی؛ چربی پوست را کنترل کرده و از ایجاد سبوم اضافی بر روی پوست جلوگیری کنند؛ در نتیجه باعث کاهش جوش و آکنه شده و ظاهر بهتری برای پوست فراهم می‌کنند. در این مقاله سعی می‌کنیم به عنوان راهنمای انتخاب شوینده ضد جوش، به معرفی تعدادی از محصولات کارآمد و موثر در این حوزه بپردازیم.

چرا پوست‌های چرب دچار جوش بیشتری می‌شوند؟

همان‌طورکه پیش‌تر هم اشاره شد؛ یکی از دلایل بروز جوش بر روی پوست تولید سبوم اضافی است؛ سبوم یک ماده حیاتی برای پوست است که به صورت طبیعی به آبرسانی و محافظت از پوست می‌پردازد. در صورتی‌که سلول‌های پوست؛ این ماده روغنی و مومی طبیعی را بیش از حد تولید کنند؛ سبوم اضافی می‌تواند سلول‌های پوست را مسدود کند و باعث ایجاد آکنه بر روی نمای پوست شود. روند طبیعی رشد پوست بدن به این صورت است که غدد پوستی در داخل منافذ؛ مدام در حال تولید سبوم هستند و از طرف دیگر لایه‌های بیرونی پوست بدن هم در حال ریزش است؛ آکنه زمانی جدی می‌شود که این لایه‌های بیرونی به درستی دفع نشوند. در این حالت سبوم که خاصیت مومی و چسبندگی دارد آن‌ها را در کنار هم جذب می‌کند و باعث مسدود شدن منافذ پوست می‌گردد. این امر تا جایی پیش می‌رود که جوش‌ها و آکنه‌ها در سطح پوست بیرونی نمایان می‌شوند؛ این جوش‌ها می‌توانند حتی تا مرز ایجاد عفونت یا التهاب بر روی پوست پیش روند. در ادامه مقاله پیش‌رو به عنوان راهنمای انتخاب شوینده ضد جوش به معرفی تعدادی از برندهای تاثیرگذار در پیشگیری و درمان جوش صورت می‌پردازیم.

ترکیبات مهم در شوینده‌های پوست چرب و جوش دار

شوینده‌های پوست چرب باید به درستی بتوانند پوست را پاکسازی نموده و حتی میزان سبوم ترشح شده از غدد داخلی پوست را هم کنترل نمایند؛ تا جوش‌های قبلی را خشک نموده و مانع ایجاد جوش‌های جدید بر روی سطح پوست شوند. در ادامه به عنوان راهنمای انتخاب شوینده ضد جوش؛ به معرفی ترکیبات ضروری موجود در محصولات شوینده پوست چرب می‌پردازیم.
تعدادی از این ترکیبات ضروری در محصولات شوینده مخصوص پوست چرب و دارای آکنه؛ عبارت هستند از:
۱- اسید سالیسیلیک: این ماده موثر در محصولات ضد جوش؛ قادر است به عمیق‌ترین منافذ پوستی نفوذ کرده و انسدادهای ایجاد شده را از بین ببرد.
۲- اسید گلیکولیک: این ترکیب می‌تواند سبب لایه برداری مناسبی از پوست شود و ضمنا قادر است التهابات پوستی را کاهش دهد و از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت نماید.
۳- اسید لاکتیک: این ترکیب می‌تواند سلول‌های مرده پوست را که عامل ایجاد التهاب و آکنه هستند پاکسازی عمیق نماید.
۴- رتینول: ترکیبی مشتق شده از ویتامین A است که می‌تواند تاثیرات موثری در کاهش اندازه و تعداد آکنه‌ها ایجاد کند.
۵- بنزوئیل پر اکسید: این ترکیب در واقع یک ترکیب ضد باکتری؛ محسوب می‌شود که می‌تواند از طریق کاهش میزان عفونت سطح پوست؛ سبب کاهش جوش‌های سر سفید و سر سیاه شود.
۶- گوگرد: گوگرد می‌تواند با پاک‌سازی سلول‌های مرده پوست؛ از مسدود شدن منافذ و ایجاد جوش‌های جدید جلوگیری نماید.
۷- روغن درخت چای: این ترکیب به شدت ضد التهاب و ضد عوامل باکتریایی رشد کننده روی پوست است و می‌تواند با کاهش این عوامل مانع از ایجاد جوش و آکنه‌های جدید گردد.

محصول شگفت انگیزتو پیدا کن! مشاورش با من:)

طبقه بندی محصولات
    بخوانید  معرفی کرم برای رفع لک صورت
    فیلتر قیمت

      شوینده‌های ضد جوش سالیسیلیک اسید نوتروژینا

      در ادامه این مقاله تحت عنوان راهنمای انتخاب شوینده ضد جوش به یکی از قوی‌ترین ترکیبات شوینده ضد آکنه به نام شوینده‌های ضد جوش سالیسیلیک اسید نوتروژینا می‌رسیم. این شوینده ضمن پاک‌سازی عمیق پوست از سلول‌های مرده، سبوم و ترکیبات مضر؛ می‌تواند با رسانیدن مواد اضافی به پوست به سلامتی پوست هم کمک موثری نماید. این ژل یک شوینده مناسب از برند نوتروژینا است که علاوه بر شستشو و پاک‌سازی صورت دارای ترکیب سالسیلیک اسید است که خاصیت ضد آکنه دارد.  لازم به ذکر است که از این ژل برای مصارف روزانه می‌شود استفاده کرد. این ژل با داشتن ترکیبات موثر و همچنین PH مناسب قادر است به رفع جوش‌های سر سیاه و سر سفید صورت هم کمک موثری بکند. ضمنا این شوینده قوی پوست صورت فاقد ترکیبات صابونی، فاقد چربی و مواد حساسیت‌زا است.

      شوینده‌های ضد جوش سالیسیلیک اسید نوتروژینا

      شوینده ضد جوش سیمپل

      شوینده ضد جوش سیمپل یک شوینده عالی دیگر برای پوست‌های مختلط، چرب و دارای آکنه است. این شوینده حاوی ترکیبات موثر ضد جوش است؛ که می‌تواند میزان جوش صورت را کنترل کرده؛ کاهش دهد و همچنین از بازگشت مجدد آکنه جلوگیری کند. این شوینده با کنترل چربی روی پوست می‌تواند منافذ باز پوست را جمع کرده و ظاهری صاف و یک‌دست به پوست صورت بدهد. ترکیبات کمپلکس سم‌زدای پوست در این شوینده می‌تواند شفافیت را به پوست برگردانده و مانع از کدری پوست می‌شود. ترکیبات موجود در این کمپلکس سم‌زدایی کننده گیاهی هستند و شامل آویشن، زینک و فندوق افسونگر می‌شوند. این شوینده برای مصارف روزانه مناسب است و فاقد هر گونه مواد صابونی، رنگ و عطر مصنوعی است. از دیگر مشخصات آن می‌توان به حساسیت‌زا نبودن ترکیبات آن اشاره کرد. ضمنا شوینده ضد جوش سیمپل کومدون‌زا نیست؛ همچنین وگان است و Cruelty free بوده یا فاقد تست حیوانی است و کاملا توسط پزشکان متخصص تایید شده است. در مقاله پیش‌رو تحت عنوان راهنمای انتخاب شوینده ضد جوش؛ به معرفی شوینده ضد جوش سیمپل پرداختیم که یکی از محصولات کارآمد در بازار شویندگان پوست صورت آنتی آکنه محسوب می‌شود.

      فوم ضد جوش گارنیر

      مراقب همیشگی پوست و موی شما

      برای مشاوره قبل از خرید و اطلاع از نحوه ی مصرف محصولات ما با کارشناسان فروش مجموعه از طریق تلگرام در ارتباط باشید.

      فوم ضد جوش گارنیر

      به عنوان راهنمای انتخاب شوینده ضد جوش می‌توان به این فوم معجزه‌گر اشاره کرد؛ این فوم در ترکیبات موثره خود دارای سالیسیلیک اسید است؛ که به همراه عصاره بلوبری از فاکتورهای موثره در رفع آکنه‌های پوستی محسوب می‎شود. این فوم همچنین پاک کننده عمیق پوستی است و باعث رفع چربی‌های اضافه و شفافیت پوست می‌شود. لازم به ذکر است که فوم ضد جوش گارنیر؛ حاوی آنتی اکسیدان بوده و به عنوان محصول بسیار مناسبی جهت جلوگیری از پیری زودرس پوست محسوب می‌شود. ضمنا این محصول دارای ترکیبات آنتی باکتریال بوده که به تمیزی و رفع آلودگی پوست که باعث تداوم وجود آکنه می‌گردد کمک موثری می‌کند. فوم ضد جوش و آکنه گارنیر مناسب برای مصارف روزانه است و توسط متخصصین پوست تایید شده است. این فوم یک شوینده فرانسوی است که در سه رایحه لیمویی، شکوفه گیلاس و چای ماسالا تهیه شده است. فوم ضد جوش گارنیر حاوی خاک رس کائولین برای پاک‌کنندگی موثر پوست است و از سرم هیالورونیک اسید غنی شده است که برای آبرسانی پوست بسیار موثر است.

      شوینده ضد جوش سیمپل
      فوم ضد جوش گارنیر

      ژل ضد جوش کلینیک

      در ادامه مقاله تحت عنوان راهنمای انتخاب شوینده ضد جوش به معرفی یک ترکیب بسیار موثر آنتی آکنه به نام ژل ضد جوش کلینیک می‌رسیم. ژل ضد جوش کلینیک یک ژل درمانی برای شستشوی صورت جهت رفع جوش و آکنه‌های ایجاد شده روی پوست صورت است و در صورت تداوم استفاده قادر است از ایجاد جوش‌های جدید بر روی پوست جلوگیری کند. کشور مبدا برند این ژل آمریکا است؛ این ژل ضد جوش با فرمولاسیونی حرفه‌ای و تاثیرگذار؛ علاوه بر کنترل جوش و آکنه قادر است به برطرف کردن لکه‌ها و جای جوش هم کمک موثری کند. این ژل با بافت نرمی که دارد به راحتی جذب پوست شده و باعث ایجاد نرمی و لطافت سطح پوست صورت می‌شود؛ همچنین به دلیل دارا بودن ترکیبات آبرسان قوی باعث رفع خشگی پوست می‌شود. ژل ضد جوش کلینیک فاقد چربی و مواد حساسیت زای عطری مثل پارابن، سولفات، فتالات، گلوتن و ترکیبات رنگ‌های مصنوعی است.

      از این محصول به صورت روزانه می‌توان استفاده کرد؛ برای جلوگیری از خشکی بیش از حد و تحریک پوست بهتر است در زمان استفاده از ژل ضد جوش کلینیک از ترکیبات و داروهای دیگر ضد آکنه استفاده نشود؛ مگر اینکه از طریق پزشک تجویز و توصیه شده باشد. لازم به ذکر است که ژل ضد جوش کلینیک دارای ترکیبات آبرسان قوی است؛ ولی به دلیل دارا بودن ترکیبات قوی آنتی آکنه بهتر است بعد از استفاده از ژل از یک مرطوب کننده مناسب استفاده شود.
      از مواد موثره ژل ضد جوش کلینیک می‌توان به ترکیبات ذیل اشاره کرد:
      ۱- سالیسلیک اسید به عنوان آنتی آکنه، رفع سلول‌های مرده و پاکسازی منافذ
      ۲- بنزوئیل پر اکسید ۵٪ برای درمان موثر جوش‌های و آکنه‌های پوست
      ۳- بنزالکونیوم برای تعادل پوست
      ۴- عصاره لامیناریا ساکارینا برای کنترل چربی پوست
      ۵- فندق جادوگر عامل براقیت و سفت شدن پوست
      ۶- گلیسیرین و دی متیکون مانع خشکی پوست؛ آبرسان و نرم کننده پوست

      ‫0/5 ‫(0 نظر)

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *