بلاگ

چگونه روتین پوستی کامل داشته باشیم؟

چگونه روتین پوستی کامل داشته باشیم؟

داشتن یک روتین پوستی روزانه مناسب می‌تواند در افزایش زیبایی و جذابیت ظاهری شما موثر باشد و نقش مهمی در بالابردن اعتماد به نفس شما دارد؛ تمامی مراحل روتین پوستی صورت باید به طور صحیح و مرحله به مرحله انجام شود تا شما بتوانید پوستی زیبا و بدون ایراد داشته باشید. برای داشتن یک روتین مناسب شما باید تمام مراقبت‌های اولیه را به طور صحیح و بدون هیچگونه مشکلی انجام داده تا پس از مدتی شاهد افزایش زیبایی و درخشندگی پوست صورت خود باشید.
اگر تازه کار هستید می‌توانید فقط برخی از مهم‌ترین این کارها را انجام داده و به مرور زمان از تمامی مراحل برای داشتن پوستی سالم و بدون نقص استفاده کنید؛ علاوه بر این شما باید از محصولات مناسب و سازگار برای پوست صورت خود استفاده کنید تا بتوانید زیبایی و سلامت را برای صورت پوست خود به ارمغان بیاورید. برای اطلاع از تمامی مراحل روتین پوستی صورت بهتر است با ما همراه باشید تا بتوانید این کار را به طور صحیح انجام دهید.

ترتیب روتین پوستی

پاکسازی پوست از آلودگی‌ها

در مرحله اول شما باید اقدام به پاکسازی پوست خود از تمام آلودگی‌ها مانند لوازم آرایش، آلودگی محیط، ذرات گرد و غبار موجود در هوا و غیره کنید؛ به این منظور شما باید در ابتدا نوع پوست خود را شناخته و بر اساس آن از یک شوینده ملایم و مناسب استفاده کنید، علاوه بر این استفاده از محصولات دیگر مانند میسلار واتر، دستمال مرطوب، پاک کننده آرایش و شیر پاک نیز می‌تواند در پاکسازی کامل پوست شما و رفع تمام آلودگی‌ها از روی آن کمک کند.
در حال حاضر استفاده از انواع میسلار و شوینده‌های پوست، بهترین گزینه به حساب می‌آید و می‌تواند تمامی مواد خارجی را با دقت تمام از روی پوست شما پاک کند، توجه داشته باشید که پاکسازی پوست از مهمترین مراحل داشتن روتین پوستی به حساب می‌آید و اگر به درستی انجام نشود باعث آسیب رسیدن به پوست و ایجاد مشکلاتی مانند جوش یا چین و چروک می‌شود.

تنظیم PH و متعادل‌سازی پوست

پس از شست و شوی پوست ممکن است ph آن به هم ریخته و تعادل پوست به هم بخورد، علاوه بر این، افرادی که دارای پوست خیلی چرب یا بسیار خشک هستند نیز ممکن است پوست متعادلی نداشته باشند، در این مواقع شما باید از محصولاتی مانند تونر یا تونیک به منظور تنظیم کردن ph پوست و برگرداندن آن به حالت طبیعی استفاده کنید.
این محصولات فواید زیادی برای پوست داشته و می‌توانند پوست شما را به حالت نرمال در بیاورند؛ در حال حاضر محصولات فراوانی برای پاکسازی عمیق پوست و کنترل و تنظیم چربی آن تولید شده‌اند و شما می‌توانید بر اساس نوع پوست خود بهترین نوع آن را خریداری کنید، علاوه بر موارد ذکر شده این محصولات می‌توانند برای کاهش التهاب و قرمزی در پوست‌های خشک و حساس نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

محصول شگفت انگیزتو پیدا کن! مشاورش با من:)

طبقه بندی محصولات
    بخوانید  چند نکته برای افزایش ماندگاری رنگ مو
    فیلتر قیمت

      استفاده از تونر مناسب

      استفاده کردن از یک تونر مناسب از دیگر مراحل روتین پوستی صورت به حساب می‌آید که شما باید در انتخاب آن دقت زیادی کرده و بهترین محصول را بر اساس نوع پوست و همچنین سن و سال خود تهیه نمایید. امروز تونرهایی تولید شده‌اند که فاقد الکل بوده و می‌توانند در حفظ سلامت و کاهش مشکلات پوستی موثر باشند، این محصولات خاصیت آبرسانی زیادی داشته و به دلیل داشتن مواد مغذی فراوان می‌توانند نقش مهمی در برطرف کردن مشکلات پوستی و حفظ جوانی و زیبایی پوست شما داشته باشند.
      استفاده از تونرهای با کیفیت و مرغوب در هنگام داشتن روتین پوستی می‌تواند به شما کمک کند تا از شر آکنه و جوش‌های سرسیاه راحت شوید و باعث جذابیت پوست صورت شما می‌شود. در حال حاضر بیشتر تونرها دارای ترکیبات طبیعی و ویتامین سی هستند که می‌توانند به عنوان یک لایه بردار مناسب و ملایم برای پوست شما عمل کنند.

      استفاده از سرم‌های پوستی

      استفاده از سرم‌های پوستی

      یکی از مهم‌ترین مراحل روتین پوستی استفاده از سرم‌های آبرسان می‌باشد، ممکن است بسیاری از افراد استفاده از این سرم‌ها را ضروری ندارند ولی بهتر است بدانید این محصولات به دلیل داشتن مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های سالم می‌توانند در حفظ سلامت پوست شما نقش مهمی داشته باشند.
      به منظور پیشگیری از فعالیت رادیکال‌های آزاد و روشن شدن بیشتر پوست، این سرم‌ها می‌توانند بهترین گزینه به حساب بیایند؛ شما می‌توانید هر موقع از شبانه روز از انواع سرم‌های پوستی استفاده کنید، مثلا استفاده از آن در هنگام صبح می‌تواند از پوست شما در برابر آلودگی‌ها و اشعه‌های مضر خورشید محافظت نماید، علاوه بر این استفاده از آن در شب باعث حفظ رطوبت پوست و جوانی بیشتر صورت شما می‌گردد.

      کرم‌های دور چشم

      از حساس‌ترین مراحل روتین پوستی می‌توان به استفاده از کرم‌های دور چشم اشاره کرد، این کار می‌تواند از پوست اطراف چشم شما در برابر چروک شدن زودهنگام مراقبت نماید. بهتر است از کرم‌های دور چشمی که حاوی رتینول می‌باشد استفاده کنید، این کرم‌ها دارای ترکیبات آبرسان هستند که از نواحی زیر چشم شما به خوبی محافظت کرده و باعث سالم ماندن آن‌ها می‌شود. به طور معمول بهتر است قبل از استفاده از انواع کرم‌ها و روغن ها، از کرم دور چشم مناسب و رقیق استفاده کرده تا اثرات آن را زودتر ببینید، انواع کرم دور چشم برای سنین مختلف تولید شده‌اند و شما باید در هنگام خرید، این موضوع را مد نظر داشته باشید و محصولی متناسب با سن و نوع پوست خود خریداری کنید.

      استفاده از محصولات ضدلک

      برای برخی از افراد استفاده از انواع محصولات ضدلک از دیگر مراحل مهم روتین پوستی به حساب می‌آید به طوری که این افراد می‌توانند برای درمان جوش‌های پوستی خود از محصولات ضد جوش و ضد لک استفاده کنند. بهتر است برای پیشگیری از تحریک پوست از ضد لکی استفاده کنید که حاوی یکی از مواد بنزوئیل پروکسید یا سالیسیلیک اسید باشد و از خرید محصولاتی که حاوی هر دو ماده است، خودداری کنید.
      برای استفاده از محصولات ضدلک شما باید یک لایه نازک از آن را به آهستگی بر روی پوست صورت خود ماساژ داده تا خشک شود، اگر میزان جوش‌های صورت شما زیاد است بهتر است از ضد لک به صورت ضربه‌ای استفاده کرده تا جوش‌ها در نواحی دیگر صورت پخش نشود. در هنگام خرید و سفارش انواع ضد لک توجه داشته باشید که این محصولات باید با نوع پوست شما سازگاری زیادی داشته باشد.

      مراقب همیشگی پوست و موی شما

      برای مشاوره قبل از خرید و اطلاع از نحوه ی مصرف محصولات ما با کارشناسان فروش مجموعه از طریق تلگرام در ارتباط باشید.

      استفاده از آبرسان و مرطوب کننده ملایم

      مرحله بعد که از مهم‌ترین مراحل روتین پوستی صورت به حساب می‌آید، استفاده از یک آبرسان با کیفیت و مرغوب است، شما باید با توجه به سلیقه و نوع پوستی که دارید اقدام به خرید یک آبرسان مناسب کرده و به صورت روزانه و مرتب و از آن استفاده کنید؛ این کرم‌ها می‌تواند نقش مهمی در رفع خشکی و کم آبی پوست صورت باشد داشته باشد و به حفظ جوانی و شادابی صورت کمک زیادی می‌کند.
      همچنین استفاده از یک کرم مرطوب کننده نیز برای انواع پوست در هنگام داشتن یک روتین پوستی ضروری می‌باشد شما می‌توانید دو بار در روز برای حفظ رطوبت پوست خود و جذب سریع‌تر محصولات دیگر مانند آبرسان، از یک کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. کرمی را انتخاب کنید که کاملاً سبک باشد و بر روی پوست شما سنگینی ایجاد نکند علاوه بر این بافت آن باید ملایم باشد و بر اساس نوع پوست شما تولید شده باشد؛ معمولاً استفاده از کرم‌های مرطوب کننده در شب باعث ترمیم بهتر پوست می‌شود.

      استفاده از رتینول

      رتینول‌ها که مشتقات ویتامین A هستند می‌توانند به اعماق پوست نفوذ کرده و به رفع سلول‌های مرده و جایگزین کردن آن با سلول‌های جدید کمک کنند؛ برای این که بتوانید تاثیر آن‌ها را ببیند باید تا حداقل ۴ ماه از آن‌ها استفاده کنید. طبق تحقیقات انجام شده استفاده مرتب از رتینول باعث لایه برداری سلولی و تولید کلاژن‌ها می‌شود و به این منظور باعث رفع جای زخم و بسته شدن منافذ پوست می‌گردد.
      بهتر است این موضوع را مد نظر داشته باشید که شما باید اندازه یک نخود و به مقدار بسیار کم در هنگام شب از رتینول استفاده کرده تا بتوانید شاهد اثردهی آن باشید، علاوه بر این قبل از استفاده بهتر است مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید؛ معمولاً رتینول‌ها را بعد از استفاده از مرطوب کننده و آبرسان استفاده می‌کنند تا حساسیت و مشکل پوستی ایجاد نکند.

      روغن تراپی پوست

      برای جذب سریع‌تر محصولاتی که برای پوست خود استفاده کرده اید، مانند کرم آبرسان و مرطوب کننده، کرم دور چشم و ویتامین سی، استفاده از روغن‌ها می‌تواند در جذب سریع‌تر آن‌ها کمک کرده و از تبخیر آن‌ها جلوگیری کند؛ برخی از افراد معتقدند استفاده از روغن‌ها باعث اثردهی بیشتر محصولات مراقبتی می‌شود. بهتر است توجه داشته باشید که استفاده از یک روغن مناسب فقط مخصوص پوست خشک نیست و تمام افراد با هر نوع پوستی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند؛ بهتر است روغن‌های مناسب و خالص را برای روغن تراپی پوست خود استفاده کنید؛ به منظور تسکین پوست‌های خشک و تحریک شده، استفاده از روغن‌های گیاهی سالم و مناسب می‌تواند گزینه خوبی باشد.

      استفاده مداوم از ضد آفتاب

      استفاده مداوم از ضد آفتاب

      به طور معمول آخرین مرحله از روتین پوستی استفاده از یک ضد آفتاب مناسب می‌باشد، برای محافظت بیشتر پوست خود در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید، استفاده از ضدآفتاب ضروری است. شما باید قبل از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید است از یک ضد آفتاب مناسب بر اساس نوع پوست خود استفاده نمایید؛ این محصولات بر خلاف دیگر مواد به اعماق پوست نفوذ نمی‌کند و فقط برای محافظت از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند به همین دلیل شما باید استفاده از آن را فراموش نکرده و آن را جزء یکی از مهم‌ترین مراحل روتین پوستی صورت خود در نظر بگیرید.

      ‫0/5 ‫(0 نظر)

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *