بلاگ

فواید آرایش ابرو و بند انداختن

فواید آرایش ابرو و بند انداختن

معمولا همه‌ی خانم‌ها به صورت دوره‌ای صورت خود را اصلاح می‌کنند. یکی از روش‌های جداکردن موهای صورت و ابرو بند انداختن می‌باشد. این روش قدمت بسیار طولانی دارد و با وجود روش های نوین و جدید همچنان اولویت بسیاری از خانم‌ها برای اصلاح باقی مانده است. بند انداختن ابزار و وسایل خاصی احتیاج ندارد، تنها یک بند از جنس پنبه و مهارت بالایی برای این کار مورد نیاز است.

بند انداختن

مکانیزم جداسازی موهای صورت با بند جزو محبوب‌ترین روش‌ها در سالن‌های آرایشی به حساب می‌آید. در واقع بند یا همان نخ را به روشی دور خود مو می‌پیچند و آن را از فولیکول جدا می‌کنند. این سبک جدا سازی مو کمی دردناک است ولی بعد از چند دقیقه پوست حالت بی حسی پیدا می‌کند و درد آن هم کمتر می‌شود. از رویه بند انداختن اغلب برای قسمت‌های پر مو مانند پشت لب و گونه‌ها استفاده می‌شود. همچنین برای تمیز کردن اطراف ابرو و یک دست کردن آن نیز این روش بسیار پر‌کاربرد است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که پیدایش روش بند انداختن به کشور های آسیایی به خصوص هندوستان برمی‌گردد. اهالی هندوستان صورتی بسیار پر مو داشتند و با ابداع این روش توانستند که از شر این مو‌ها رها شوند. امروزه نیز در سالن‌های زیبایی و آرایشی با وجود سبک‌های تازه‌تری که رایج شده است، این سبک از اپیلاسیون طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

با هر بار انجام اصلاح به وسیله‌ی بند فولیکول‌های زیادی آسیب دیده و کنده می‌شوند و در نهایت بعد از چند بار بند انداختن شاهد کمتر شدن موهای زائدتان می‌شوید. البته این روش مزایای دیگری هم داره که در ادامه‌ی متن به آن می‌پردازیم.

کاهش حساسیت و تحریک پوست از طریق بند انداختن

از جمله مزایای بند انداختن عدم وجود حساسیت و مشکلاتی است که بعد از آن در سطح پوست ایجاد می‌شود. روش هایی که امروزه برای اصلاح موهای زائد صورت رایج شده است مانند وکس، به دلیل وجود مواد شیمیایی و دمای بالای این مواد، پوست آسیب می بیند و حتی چربی های مفید پوست از بین می روند.

همچنین روش های دیگری مانند کرم های شیمیایی گرچه درد کمتری دارند اما به دلیل دارا بودن ترکیبات شیمیایی و مضر مختلفی در دراز مدت پوست را چروک و حتی لک لکی می‌کند. اغلب بانوان بعد از این کار ممکن است دچار تورم شده و جوش‌های ریزی در محل اصلاح شوند. با بند انداختن به دلیل اینکه سرعت انجام آن بالا است و استفاده از نخ‌های پنبه ای، هیچ آسیب و مشکلی متوجه ناحیه‌ی اصلاح شده نمی‌شود.

اپیلاسیون با بند در مقابل سبک نوین دیگری مانند لیزر هم کارآمدتر است. لیزر اغلب می‌تواند موهای با ضخامت مشخصی را ریشه کن کند، گرچه این موهای زائد به طور کامل ریشه کن نمی‌شوند و نیاز است که مجددا و به صورت دوره های زمانی معین از لیزر استفاده شود. با بند انداختن حتی موهای نازک و به اصطلاح کرکی هم کنده شده و پوست تا حدود ۹۰ درصد تمیز و عاری از موهای زائد می شود.

البته این در صورتی است که بند انداختن و آرایش ابرو با مهارت بالایی انجام شده و از نخ های آغشته به الکل هم استفاده شود. در غیر این صورت این روش نه تنها همه ی موهای اضافی را جدا نمی‌کند بلکه باعث قرمزی در نواحی مختلف پوست می شود.

ارزان قیمت بودن بند انداختن نسبت به سایر روش ها

یکی دیگر از مزایای اصلاح با بند یا نخ، قیمت بسیار پایین آن است. احتمالا شما هم در سالن های زیبایی متوجه شده اید که بند انداختن نسبت به روش‌هایی مانند وکس قیمت کمتری دارد.البته اگر خودتان این کار را در خانه انجام دهید که کاملا رایگان است و از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.

با وجود ارزان بودن این روش، عده ای به دلیل عدم مهارت کافی به سالن‌های آرایشی مراجعه می‌کنند و ترجیح می‌دهند با هزینه ی کمی این کار را به آرایش‌گر بسپارند.

لازم است بدانید که با وجود افزایش روزانه ی قیمت مواد آرایشی مانند انواع شمع‌ها و کس‌ها در بازار، قیمت اصلاح با و اپیلاسیون با این روش ها هم در حال افزایش است. اما دستمزد بند انداختن تنها افزایش بسیار جزئی دارد‌.

علاوه بر قیمت، سرعت کار با بند انداختن بسیار بالاتر است. مثلا برای تمیز کردن ابرو در زمانی کمتر از ۵ دقیق این کار انجام می‌شود. لازم به یادآوری است که این روش ارزان و سریع را باید با مهارت و نخ‌هایی با ضخامت مناسب انجام دهید‌.

مهارت بند انداختن ابرو

بند انداختن گرچه یک روش ارزان و با مزیت‌های زیاد است اما انجام آن کار هر کسی نیست! در ظاهر این کار بسیار ساده به نظر می‌رسد اما باید با دقت و مهارت زیادی انجام شود تا نتیجه‌ی مطلوبی حاصل شود. به عنوان یک مهارت آرایشی بهتر است اگر قصد یاد گرفتن آن را دارید از افراد ماهر و آموزشگاه های معتبر کمک بگیرید.

مهارت گرفتن نخ در دست، گره زدن یا پیچیدن آن و باز و بسته کردن نخ تنها با تمرین کردن حاصل می‌شود. با وجود چندین روش که برای بند انداختن وجود دارد بهتر است با روشی که راحت‌تر هستید کار کنید.

وسایلی که برای بند انداختن مورد نیاز است معمولا یک نخ پنبه ای، الکل برای ضد عفونی و یک کش با پهنای حدود ۳ تا ۵ سانت برای اطراف صورت می‌باشد. بهتر است تل را دور گردی صورت انداخته تا قسمت هایی که باید اصلاح شوند مشخص شده و موهای اضافی وارد صورت نشوند.

بعد از ماهر شدن در این زمینه بهتر است که اطراف ابرو را با احتیاط اصلاح کنید زیرا ممکن است به ابرو و مدل آن آسیب وارد شود.

همچنین برای جلوگیری از ایجاد تحریکات پوستی باید مراقبت ها و کارهای مخصوصی را انجام دهید. به عنوان مثال قبل از اصلاح با بند، باید صورت کاملا شسته، خشک و تمیز شود. در پایان کار نیز برای اینکه پوست متورم نشود از شوینده و ژل‌های بعد از اپیلاسیون استفاده کنید.

همچنین بهتر است صورت را به صورت دوره های ۱۴ تا ۲۰ روزه اصلاح کنید، یعنی زمانی که موهای صورت زیاد بلند نشده باشند.در صورتی که موهای صورت بلند باشند علاوه بر دردناک بودن اصلاح، موجب کشیده شدن پوست و قرمزی بیش از حد می شود.

‫0/5 ‫(0 نظر)
بخوانید  معرفی بهترین اسکراب‌ها برای انواع پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *