بلاگ

چند نکته برای افزایش ماندگاری رنگ مو

افزایش ماندگاری رنگ مو

به جرات می‌توان گفت؛ همیشه مهم‌ترین مسئله برای کسانی که از رنگ مو استفاده می‌کنند دوام و ماندگاری آن است. بعد از انتخاب رنگ متناسب با تناژ پوست، انتخاب آرایشگاه و نوع رنگ مو،  ماندگاری و ثبات رنگ و عدم تغییر آن بسیار اهمیت دارد. صرف وقت و هزینه این انتظار را ایجاد می‌کند که رنگ مو ثابت بوده و به مو هم آسیبی نرساند؛ نباید فراموش کنیم که رشد موها و تغییر رنگ امری اجتناب‌ناپذیر است و رنگ مو به حالت اولیه خود برمی‌گردد و نیاز به تجدید دارد. خوشبختانه راهکارها و نکاتی برای افزایش ماندگاری رنگ مو وجود دارد که بکارگیری آن‌ها موثر و کارآمد خواهدبود. اگر حفظ زیبایی و افزایش ماندگاری رنگ مو برایتان ارزشمند است مقاله پیش‌رو راهنمای شما در این زمینه است.

میزان ماندگاری رنگ مو چه‌قدر است؟

برای پاسخگویی به این سوال ابتدا باید توجه کنیم که عوامل متعددی در حفظ ثبات و ماندگاری رنگ مو موثر است؛ از روتین مراقبتی مو تا نوع و درجه رنگ مو فاکتورهای اثربخش در افزایش میزان ماندگاری رنگ مو هستند. در هرحال رنگ موهای دائمی بین4 تا 10 هفته و رنگ موهای موقت بین 1 تا 2 هفته ماندگاری و دوام دارند.

عوامل تاثیرگذار بر طول عمر و ماندگاری رنگ مو

همانطور که اشاره شد عوامل و فاکتورهایی وجود دارند که ماندگاری و دوام رنگ مو را افزایش می‌دهند. یکی از این فاکتورها، نوع و مدل رنگ مو است که انتخاب می‌کنید نوع رنگ مو شامل رنگ مو دائمی، رنگ موی نیمه‌دائم و رنگ موی موقت است. رنگ مو دائم همانگونه که از نامش پیداست بیشترین ثبات و دوام را بر روی موهایتان دارد و با رشد مو همچنان ماندگاری خود را حفظ می‌کند. توجه کنیم که رنگ مو دائم با دکلره که به منظور بی‌رنگ کردن مو و آماده‌سازی برای قراردادن رنگ‌ساژ استفاده می‌شود متفاوت است.

رنگ مو نیمه‌دائم شامل اکثر رنگ موهایی است که خانم‌ها استفاده می‌کنند و در بازار هم به وفور یافت می‌شود، نوع دیگر آن شامل رنگ مو سه صفر است که معمولا آرایشگرها برای دوام بیشتر به رنگساژ اضافه می‌کنند. رنگ موهای موقت همان رنگ موهای فانتزی است که در میان نوجوانان طرفداران زیادی دارند که با ماندگاری از 1 روز تا 2 هفته امکان تغییر و تجدید دارند. با توجه به نوع رنگ مو رنگ موهای تیره در افزایش ماندگاری رنگ مو نقش تعیین‌کننده دارند. رنگ‌های تیره اغلب ماندگاری بیشتری نسبت به رنگ‌های روشن دارند. عامل موثر دیگر در افزایش ماندگاری مو روتین مراقبتی است که شما برای موهایتان استفاده می‌کنید؛ اغلب آرایشگرها توصیه می‌کنند که بعد از رنگ کردن مو زیاد آن را نشویید تا علاوه بر حفظ ماندگاری به مو آسیب نرسد. ضمن اینکه بایستی از سشوار کردن بی‌وقفه و مکرر اجتناب کنید چرا که باعث از دست رفتن مواد مغذی پوست سر می‌شود. بهتر است استفاده از روغن‌های گیاهی مثل روغن آرگان و روغن زیتون را در روتین مو خود قرار دهید تا علاوه بر افزایش ماندگاری رنگ مو به تقویت مواد مغذی پوست سر کمک کند. به خاطر داشته‌باشیم تغذیه عامل مهمی که در افزایش سلامت مو و افزایش دوام و ماندگاری رنگ مو موثر است. بکارگیری ویتامین‌های A، E و C در برنامه غذایی ضروری است.

این ویتامین‌ها در تخم مرغ، ماهی و بسیاری از مرکبات موجود است. چند نکته تکمیلی را باید به خاطر بسپاریم؛ از ماسک‌ها و نرم‌کننده‌های قوی استفاده نکنیم، البته ماسک موهای تقویتی که رطوبت‌رسان و ویتامینه‌کننده مو هستند برای سلامت و حتی افزایش ماندگاری رنگ مو موثر می‌باشند اما نرم‌کننده‌های قوی باعث آسیب به بافت و ریشه مو می‌شوند. نکته دیگر آن که هنگام استحمام از آب داغ استفاده نکنیم آب داغ باعث سوختن ریشه مو و خشک و حساس‌شدن آن می‌گردد. همانطور که قرارگرفتن در معرض نور خورشید به پوست صورت آسیب می‌رساند متاسفانه موی سر هم از این آسیب مستثنی نبوده و ماندگاری و ثبات و سلامت مو را تهدید می‌کند به این ترتیب بهتر است که زیاد در معرض تابش خورشید قرار نگیریم و یا از محصولات مراقبتی پوست و مو استفاده کنیم تا مضرات تابش خورشید را به حداقل برسانیم.  و نکته پایانی اگر خانم‌های عزیز به طور منظم به کوتاه کردن موی خود رضایت دهند در ثمربخشی و افزایش ماندگاری رنگ مو نقشی بی‌همتا دارد که در انتها علاوه بر حفظ ثبات و زیبایی رنگ مو، سلامت و قوام مو را تضمین می‌کند.

طول عمر رنگ مو در سالن آرایشی بیشتر است یا در خانه؟

مهم‌ترین مسئله به هنگام رنگ کردن مو میزان تجربه و دقتی است که فرد باید داشته‌باشد. مدل و رنگ مویی که انتخاب می‌کنید بسیار تاثیرگذار است. اگر رنگ خاصی را مدنظر دارید که با استفاده از ترکیب رنگ بدست می‌آید حتما برای این کار از متخصص باتجربه راهنمایی بگیرید، اغلب آرایشگران حرفه‌ای می‌دانند که نتیجه نهایی از رنگ مو چه‌ خواهدبود و به همین خاطر ماندگاری بیشتری را برای موهایتان به ارمغان می‌آورد. نکته مهم دیگر این است که حتما قبل از استفاده از رنگ موی دلخواه کمی از رنگ را بر روی گردن یا دست خود امتحان کنید تا از تناسب آن با تناژ پوست خود مطمئن شوید و خیلی به رنگ درج‌شده بر روی محصول اعتماد نکنید معمولا آرایشگران با تجربه در این کار مهارت بیشتری داشته و راهنمای بهتری هستند. میزان استفاده از اکسیدان که غالبا برای پوشاندن موهای سفید بکارگرفته می‌شود نیز بسیار با اهمیت است اکثر خانم‌ها برای رنگ کردن مو اکسیدان را به اندازه رنگ مو استفاده می‌کنند اما در حال حاضر توصیه می‌شود میزان اکسیدان باید با توجه به سفیدی و میزان حساسیت مو انتخاب شود که مسلما استفاده از یک متخصص با توجه به موی شما در این زمینه بسیار کارامد است. سختی رنگ کردن مو در به دست آوردن پایه دکلره است که رنگ‌های روشن و یا ترکیبی به تجربه و دانش یک آرایشگر حرفه‌ای نیاز دارد. ماحصل بخش پایانی مقاله این است که اگر بخواهیم موهایی سالم، با رنگ مویی بادوام و زیبا داشته‌باشیم بهتر است به یک آرایشگر ماهر مراجعه کنیم و یا اگر قصد داریم در خانه موی خود را رنگ کنیم حتما از متخصص این کار راهنمایی و مشاوره بگیریم.

‫0/5 ‫(0 نظر)
بخوانید  برای رفع جوش صورت چه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *